V.I.F. Verenigde Fotoclubs Ieper

Agenda van TCC

Klik op de Foto's voor meer uitleg

TRAVELSHOW GEPRESENTEERD DOOR FOTOCLUB IRIS AARTRIJKE NEPAL het dagelijkse leven, weg van het toerisme. Nepal, het land met de hoogste bergen ter wereld is vooral ook een land van dorpen. Het leven is er sterk gericht op agrarische zelfvoorziening. De samenleving heeft een rijke cultuur, diepgewortelde tradities en gewoonten en in het dagelijkse leven neemt godsdienst een vooraanstaande plaats in. (Fotografie en montage : Jean Pierre Van Coillie )

SPITSBERGEN-SVALBARD Spitsbergen is een eilandengroep in de noordelijke ijszee, 600 km ten noorden van Noorwegen. De oppervlakte is zo groot als België en Nederland samen waarvan 90% bedekt met sneeuw en ijs. Er wonen ongeveer 2.500 mensen, net zoveel als ijsberen. We hebben de noordelijke kant bevaren met schip en zodiac, waar we een magische wereld van schuivend zee-ijs met adembenemende landschappen en wildlife dag en nacht hebben kunnen fotograferen. ( fotografie en montage : Daniel Kyndt )

ZUID -WEST CHINA De provincies Guangxi en Guizhou in het ZW van China zijn vooral bekend om hun schitterende landschappen en bijzondere etnische groepen. De spectaculaire rijstterrassen en de beroemde overdekte houten wind- en regenbruggen getuigen van de nijvere plattelandscultuur van de bewoners. ( Fotografie en montage : Jean Pierre Van Coillie ) LAOS Ook dit buurland van Cambodja heeft fenomenale tempels, maar hier leggen we de nadruk op de etnische bevolking en de natuur. Ook de cultuur van monniken en kloosters hoort daarbij. ( fotografie en montage : Bertrand Vansteelandt )

WONDERS OF THE ANIMAL KINGDOM Elke dag breekt er in de Afrikaanse wildparken een dag vol belevenissen aan. We worden er ondergedompeld in een oase van natuurlijke schoonheid en ongereptheid. Het leven in de natuurparken is een wereld met zijn eigen spelers, eigen regels, eigen risico’s… Het wilde Afrika slaapt nooit. (Fotografie en montage : Jean Pierre Van Coillie )

KAMEROEN….” NIE-TE-DOEN” Een reis naar het in centraal Afrika gelegen Kameroen is wel avontuurlijk, maar niet echt zonder risico. De interne dreigingen ( o.a. met Boko Haram ) halen het reisprogramma overhoop en het is telkens afwachten wat de volgende dag zal brengen. Je maakt er wel kennis met het echte Afrika en zijn mooie en minder mooie plaatsen en gebruiken. Misschien toch eens doen … ? ( Fotografie en montage: Bertrand Vansteelandt )

GUJARAT, IN HET WESTEN VAN INDIA In de deelstaat Gujarat hebben alle grote beschavingen die het Indische subcontinent vorm gaven, hun sporen nagelaten onder de vorm van prachtig bewaarde tempels, paleizen en historische sites. In het noordwesten ligt een zoutvlakte en een seizoensgebonden moerasgebied van de “Rann of Kutch”. De kleurrijk geklede vrouwen van de diverse bevolkingsgroepen vrolijken het landschap op. (Fotografie en montage : Jean Pierre Van Coillie )

CAMBODJA : Ingesloten tussen Thailand, de Golf van Thailand, Laos en Vietnam is dit land voornamelijk te bezoeken voor zijn prachtige tempels en paleizen ( o.a. Angkor Wat ) maar er is meer ................ ( fotografie en montage : Bertrand Vansteelandt )